Γιατί είναι σημαντικό το μάρκετινγκ;
Εάν είστε ή θέλετε να γίνετε επιχειρηματίας πρέπει απαραίτητα να γνωρίζετε γιατί είναι σημαντικό το μάρκετινγκ.
Ξέρετε τι θέλουν οι πελάτες σας; Πιστεύετε ότι οι πελάτες σας εμπιστεύονται τα προϊόντα σας; Πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε έναν πελάτη να κάνει tweet για το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Ήταν καταγγελία ή κομπλιμέντο;
Οι απαντήσεις σε όλες αυτές τις ερωτήσεις βρίσκονται στο μάρκετινγκ.
Πώς εμπορεύεστε την επιχείρησή σας καθορίζει εάν η επιχείρηση θα είναι επιτυχής ή όχι. Το μάρκετινγκ είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία και τη διατήρηση της ζήτησης, της συνάφειας, της φήμης, του ανταγωνισμού και άλλων. Χωρίς αυτήν, η επιχείρησή σας είναι πιθανό να κλείσει λόγω έλλειψης πωλήσεων.
Γιατί λοιπόν είναι σημαντικό το μάρκετινγκ; Δείτε αυτούς τους 9 λόγους για τους οποίους το χρειάζεστε πραγματικά.
1. Το μάρκετινγκ είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος προσέλκυσης πελατών
Είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας να προσελκύσετε τους πελάτες της. Το μάρκετινγκ είναι ένα εργαλείο για τη συνέχιση της συνομιλίας/επαφής.
Η προσέλκυση πελατών διαφέρει από την προώθηση των προσφορών σας. Περιλαμβάνει την παροχή στους πελάτες σας σχετικών πληροφοριών σχετικά με τα προϊόντα σας και την επιχείρησή σας. Έχει να κάνει με τη δημιουργία νέου περιεχομένου.
Πείτε στους πελάτες σας τι δεν γνωρίζουν. Κάντε το να είναι ενδιαφέρον και να αξίζει τον χρόνο τους.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια από τις καλύτερες πλατφόρμες όπου μπορείτε να προσελκύσετε τους πελάτες σας. Ορισμένοι οργανισμοί χρησιμοποιούν σύντομα βίντεο και άλλα χιουμοριστικά κόλπα για να προσελκύσουν την πελατειακή τους βάση.
2. Το μάρκετινγκ βοηθά στην οικοδόμηση και διατήρηση της φήμης της εταιρείας
Η ανάπτυξη και η διάρκεια ζωής της επιχείρησής σας συσχετίζονται θετικά με τη φήμη της επιχείρησής σας. Ως εκ τούτου, είναι δίκαιο να πούμε ότι η φήμη σας καθορίζει το μερίδιο της επωνυμίας σας.
Η πλειονότητα των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ στοχεύει στην οικοδόμηση της επωνυμίας της εταιρείας.
Η φήμη της επιχείρησής σας δημιουργείται όταν ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις προσδοκίες των πελατών της. Μια τέτοια επιχείρηση θεωρείται υπεύθυνο μέλος της κοινότητας. Οι πελάτες γίνονται υπερήφανοι που συνδέονται με τα προϊόντα σας.
Οι έμποροι χρησιμοποιούν αποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας, επωνυμίας, PR (δημόσιες σχέσεις) και CSR (εταιρική κοινωνική ευθύνη) για να διασφαλίσουν ότι διατηρείται η φήμη μιας επιχείρησης.
3. Το μάρκετινγκ βοηθά στη δημιουργία σχέσης μεταξύ μιας επιχείρησης και των πελατών της
Οι επιχειρήσεις πρέπει να οικοδομήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και κατανόησης με τους πελάτες τους. Πώς δημιουργεί αυτή τη σχέση το μάρκετινγκ;
Τα τμήματα έρευνας μάρκετινγκ θα πρέπει να βασίζονται σε δημογραφικά στοιχεία, ψυχογραφία και συμπεριφορά καταναλωτή.
Η τμηματοποίηση βοηθά την επιχείρηση να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της, αποκτώντας έτσι την εμπιστοσύνη τους. Η ομάδα προϊόντων διασφαλίζει ότι η επιχείρηση παρέχει ό, τι έχει υποσχεθεί την κατάλληλη στιγμή. Αυτό καθιστά τους πελάτες πιστούς.
Οι πιστοί πελάτες θα έχουν την εμπιστοσύνη να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα από εσάς. Η εμπιστοσύνη και η κατανόηση μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της κάνουν τις εμπορικές σας δραστηριότητες πιο καρποφόρες.
4. Το μάρκετινγκ είναι ένα κανάλι επικοινωνίας που χρησιμοποιείται για την ενημέρωση των πελατών
Το μάρκετινγκ ενημερώνει τους πελάτες σας για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους προσφέρετε.
Μέσω του μάρκετινγκ, οι πελάτες γνωρίζουν για την αξία των προϊόντων, τη χρήση τους και πρόσθετες πληροφορίες που μπορεί να είναι χρήσιμες για τους πελάτες. Δημιουργεί αναγνωρισιμότητα μάρκας και κάνει την επιχείρηση να ξεχωρίζει.
Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός στην αγορά και πρέπει να διαθέτετε μια συνεχής φωνή για να πείσετε τους πελάτες. Ενημερώστε τους πελάτες σας για εκπτώσεις και άλλα ανταγωνιστικά κόλπα που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε.
Μέσω της επικοινωνίας, το μάρκετινγκ βοηθά την επιχείρησή σας να γίνει ηγέτης της αγοράς αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
5. Το μάρκετινγκ βοηθά στην ενίσχυση των πωλήσεων
Το μάρκετινγκ χρησιμοποιεί διαφορετικούς τρόπους για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Μόλις διαφημιστεί ένα προϊόν, είναι ήδη στο ραντάρ των πιθανών πελατών και αυτό αυξάνει τις πιθανότητές σας να το πουλήσετε.
Οι πελάτες μπορεί να θέλουν να δοκιμάσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και αυτό θα προκαλέσει απόφαση αγοράς.
Όταν οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, γίνονται πρεσβευτές της επωνυμίας σας χωρίς να το γνωρίζετε. Θα διαδώσουν την καλή εμπειρία τους από την εταιρία σας και οι πωλήσεις σας θα αρχίσουν να αυξάνονται.
Βεβαιωθείτε ότι προσφέρετε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας για να συμπληρώσετε τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ.
6. Βοηθήματα μάρκετινγκ στην παροχή πληροφοριών σχετικά με την επιχείρησή σας
Κάθε έμπορος κατανοεί την ανάγκη στόχευσης του σωστού κοινού. Ωστόσο, πρέπει να έχετε το κατάλληλο περιεχόμενο για κοινή χρήση με ένα τέτοιο κοινό. Οι στρατηγικές μάρκετινγκ μπορούν να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ποια επιχειρηματικά μηνύματα θα πείσουν το κοινό-στόχο.
Σε αυτό το σημείο, πρέπει να δοκιμάσετε διαφορετικά μηνύματα και να δείτε τι λειτουργεί.
Μόλις δοκιμάσετε διαφορετικά σύνολα μηνυμάτων στο κοινό-στόχο, θα βρείτε μια βιώσιμη βάση για τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ.
Λειτουργεί ως μέτρηση και παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για να σας κάνει να αποφύγετε την εικασία.
7. Το μάρκετινγκ βοηθά την επιχείρησή σας να διατηρήσει τη συνάφεια
Κάθε έμπορος κατανοεί την ανάγκη να επηρρεαστεί η γνώμη ενός δυνητικού καταναλωτή για τα προϊόντα του. Αλλά μην κάνετε λάθος να θεωρήσετε δεδομένη αυτήν την ευκαιρία.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις υποθέτουν ότι θα παραμείνουν πάντα η αγαπημένη επωνυμία του πελάτη γιατί μέχρι τώρα ο πελάτης δεν έχει παραπονεθεί ποτέ. Αυτή είναι η λάθος νοοτροπία. Πρέπει να βρείτε τρόπους για να παραμείνετε στο μυαλό του πελάτη.
Κάθε σχέση πρέπει να διατηρηθεί. Το μάρκετινγκ βοηθά την επιχείρησή σας να διατηρήσει μια καλή σχέση με τους πελάτες, κάνοντάς σας να παραμείνετε σχετικοί.
Μην εστιάζετε στην απόκτηση νέων πελατών προτού αντιμετωπίσετε την ανάγκη να διατηρήσετε τους παρόντες.
8. Το μάρκετινγκ δημιουργεί επιλογές εσόδων
Κατά τη διάρκεια της φάσης εκκίνησης, οι επιλογές σας είναι λίγες. Αυτό περιορίζει τις επιλογές σας.
Καθώς οι στρατηγικές μάρκετινγκ δημιουργούν περισσότερους πελάτες και ευκαιρίες εσόδων, θα αρχίσετε να έχετε επιλογές.
Έχοντας επιλογές θα σας δώσει το θάρρος που χρειάζεστε για να διεισδύσετε σε νέες αγορές. Θα έχετε την ελευθερία να αρχίσετε να αφήνετε πελάτες που είναι πολύ απαιτητικοί για τη λογική και την ευημερία σας.
Χωρίς μάρκετινγκ, θα αναγκαστείτε να συνεχίσετε να εργάζεστε με πελάτες που σας ταλαιπωρούν και σας πληρώνουν ελάχιστα.
9. Το μάρκετινγκ βοηθά τη διαχειριστική ομάδα να λαμβάνει ενημερωμένες αποφάσεις
Κάθε επιχείρηση αντιμετωπίζει προβλήματα όπως τι, πότε, για ποιον και πόσο να παράγει. Μια πολύπλοκη και κουραστική διαδικασία καθορίζει την επιβίωση της επιχείρησής σας. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους μηχανισμούς μάρκετινγκ για να λάβουν αυτές τις αποφάσεις.
Γιατί πρέπει να βασίζεστε σε μηχανισμούς μάρκετινγκ; Αυτοί οι μηχανισμοί χρησιμεύουν ως ένας αξιόπιστος σύνδεσμος μεταξύ της επιχείρησής σας και της κοινωνίας. Καλλιεργούν το μυαλό των ανθρώπων, εκπαιδεύουν το κοινό και τους πείθουν να αγοράσουν.
Γιατί είναι σημαντικό το μάρκετινγκ να νικήσει τους επιχειρηματικούς σας αντιπάλους;
Ο ανταγωνιστής σας προωθεί ενεργά τα προϊόντα του. Αυτό δεν σας λέει γιατί είναι σημαντικό το μάρκετινγκ; Ο μόνος τρόπος για να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού σας είναι το επιθετικό μάρκετινγκ.
Ωστόσο, δεν χρειάζεται να είστε απατηλοί ή αρνητικοί κατά την εμπορία εναντίον του ανταγωνιστή σας. Απλώς διεξάγετε έρευνα σχετικά με το τι περιμένει η αγορά-στόχος σας και, στη συνέχεια, βρείτε τρόπους για την παροχή καλύτερων προϊόντων ή υπηρεσιών.
Εάν προσφέρετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που είναι καινούργια στην αγορά, πρέπει να είστε πιο επιθετικοί και στρατηγικοί.
Τώρα ξέρω γιατί είναι σημαντικό το μάρκετινγκ. Τι κάνω στη συνέχεια;
Ενημερωθείτε. Στο διαδίκτυο υπάρχει αρκετή πληροφόρηση πλέον (αν και όχι πάντα η σωστή). Βλ. American Marketing Association
Επικοινωνήστε με ειδικούς. Δεν είναι η δουλειά σας να γίνεται marketing experts. Χρησιμοποιήστε ειδικούς σε αυτό.
Βάλτε το μάρκετινγκ στην επαγγελματική καθημερινότητά σας. Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας να σκέφτεται με όρους μάρκετινγκ και όχι ευκαιριακά.