Δημιουργία επαγγελματικού site (ιστότοπου)
Η δημιουργία επαγγελματικού site είναι κάτι που πρέπει οι επιχειρήσεις/επιχειρηματίες να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Αποτελεί την ψηφιακή τους παρουσία-ταυτότητα. Κάτι που πλέον (και στο μέλλον όλο και περισσότερο) είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την προώθηση της επιχείρησης όσο και για την επικοινωνία της με πελάτες και προμηθευτές.
Στην εποχή μας, αν δεν υπάρχεις στο διαδίκτυο δεν υπάρχεις σαν επιχείρηση!
Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν μερικά κοινά πράγματα, ανεξάρτητα από τον τομέα δραστηριοποίησής τους. Τον 21ο αιώνα, ένα από αυτά τα πράγματα είναι ένας σωστός ιστότοπος.
Ενώ οι τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων έρχονται και φεύγουν, υπάρχουν μερικά πράγματα που κάθε ιστότοπος επιχείρησης πρέπει πάντα να έχει και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη δημιουργία επαγγελματικού site:
Τι κοινό έχουν οι καλύτεροι επιχειρηματικοί ιστότοποι:
Είτε είστε νεοσύστατη επιχείρηση ή καθιερωμένη επιχείρηση, ο ιστότοπός σας θα πρέπει να έχει αυτά τα επτά στοιχεία:
1-Ένα σαφή σκοπό
Γνωρίζετε τι είναι ο ιστότοπός σας, αλλά κάποιος που δεν είναι εξοικειωμένος με την επιχείρησή σας; Όταν κάποιος προσγειώνεται στον ιστότοπό σας, δύο πράγματα πρέπει να είναι ξεκάθαρα: τι κάνετε και τι θέλετε να κάνει ο επισκέπτης.
2-Ισχυρή, επαγγελματική επωνυμία
Ορισμένες μικρές επιχειρήσεις υποτιμούν τη σημασία της επωνυμίας. Από το όνομα τομέα σας έως τα χρώματα που επιλέγετε, όλα όσα αντιπροσωπεύουν την επιχείρησή σας πρέπει να είναι συνεκτικά.
Το λογότυπό σας πρέπει να είναι επαγγελματικό, όχι κάτι που ο καλύτερος φίλος του ανιψιού σας ένωσε μαζί στο Photoshop (εκτός αν ο καλύτερος φίλος του ανιψιού σας είναι επαγγελματίας σχεδιαστής γραφικών). Τα χρώματα, οι γραμματοσειρές και οι εικόνες στον ιστότοπό σας πρέπει να αντικατοπτρίζουν την επωνυμία σας.
3-Απλή πλοήγηση
Υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά τα μενού ιστότοπων: χάμπουργκερ, αναπτυσσόμενο μενού, ενεργοποίηση κύλισης και η λίστα συνεχίζεται. Ανεξάρτητα από τον τύπο μενού που επιλέγετε, είναι σημαντικό να κάνετε όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους επισκέπτες να βρουν αυτό που χρειάζονται στον ιστότοπό σας. Η πλοήγησή σας πρέπει να είναι απλή και διαισθητική τόσο στον σχεδιασμό όσο και στον τρόπο οργάνωσης των σελίδων.
Οι πιο σημαντικές σελίδες πρέπει να υπάρχουν στη γραμμή πλοήγησης και τα αναπτυσσόμενα μενού να έχουν τις πιο σημαντικές πληροφορίες υποστήριξης. Να είναι εύκολο να βρείτε αυτό που ψάχνετε, ακόμα και με μια ματιά.
4-Ισχυρά Call to Action (CTA)
Call to Action σημαίνει κυριολεκτικά “κάλεσμα σε δράση”. Σημεία όπου ο επισκέπτης του site καλείται να κάνει κάποια ενέργεια (π.χ. να επικοινωνήσει με την εταιρία).
Αυτό αναφέρεται και στο πρώτο μας σημείο, να καταστήσετε το επόμενο βήμα του επισκέπτη σας προφανές. Ένα “κάλεσμα σε δράση” πρέπει να πει στον αναγνώστη σας τι να κάνει και, εάν είναι δυνατόν, τι όφελος θα έχει από την εκτέλεση αυτής της δράσης.
Για παράδειγμα, ένας λογιστής μπορεί να έχει μια παρότρυνση για δράση όπως, “Απλοποιήστε τους φόρους σας προγραμματίζοντας ένα ραντεβού μαζί μας σήμερα”.
Η στρατηγική τοποθέτηση CTA στο περιεχόμενό σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αυξήσετε τις μετατροπές (επισκπτών σε πελάτες).
5-Μια ολοκληρωμένη εμπειρία για κινητά
Η επισκεψιμότητα από κινητά αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ της συνολικής επισκεψιμότητας ιστού, οπότε μια καλή εμπειρία σε κινητά είναι ζωτικής σημασίας. Εάν ο ιστότοπός σας δεν φορτώνεται γρήγορα και δεν παρέχει καλή εμπειρία χρήστη, θα χάσετε επισκέπτες. (Και αυτοί οι επισκέπτες δεν είναι πιθανό να επιστρέψουν.)
Βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων σας δημιουργεί ιστοσελίδες που ανταποκρίνονται (responsive). Ο ανταποκρινόμενος σχεδιασμός ιστού σημαίνει ότι ο ιστότοπός σας θα έχει καλή εμφάνιση και απόδοση σε οποιαδήποτε συσκευή: υπολογιστή, tablet ή τηλέφωνο.
6-Ενδιαφέρον/σημαντικό περιεχόμενο
Ένας ιστότοπος χωρίς περιεχόμενο είναι σαν ένα σπίτι χωρίς έπιπλα. Ακριβώς όπως κανείς δεν θέλει να επισκεφθεί ένα άδειο σπίτι, δεν θέλει κανείς να ξοδέψει χρόνο σε έναν ιστότοπο με λίγες μόνο σελίδες. Επιπλέον, το περιεχόμενο είναι ο τρόπος με τον οποίο ο ιστότοπός σας θα έχει επισκεψιμότητα, είτε μέσω μηχανών αναζήτησης ή ιστότοπων κοινωνικών μέσων.
Είναι σημαντικό το περιεχόμενό σας να είναι συναφές με τον πελάτη σας, ενημερωτικό και βελτιστοποιημένο για μηχανές αναζήτησης. Σκεφτείτε τι θα ήθελε να μάθει ο ιδανικός πελάτης σας για το προϊόν / τις υπηρεσίες σας και δημιουργήστε σελίδες και αναρτήσεις ιστολογίου γύρω από αυτά τα θέματα. Όπως ίσως μαντέψατε, η δημιουργία καλού περιεχομένου SEO δεν είναι εύκολη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι προσλαμβάνουν γραφεία ψηφιακού μάρκετινγκ για να δημιουργήσουν το περιεχόμενό τους!
7-Google Analytics
Αν και μπορείτε τεχνικά να έχετε έναν επιχειρηματικό ιστότοπο χωρίς το Google Analytics, δεν το συνιστούμε. Το Google Analytics σάς παρέχει μια απίστευτη ποσότητα πληροφοριών σχετικά με την επισκεψιμότητα και τους χρήστες του ιστότοπού σας. Από την πηγή επισκεψιμότητας έως το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιείται περισσότερο από τους επισκέπτες σας και πολλά άλλα, θα μάθετε για τους χρήστες σας και θα προσαρμόσετε καλύτερα τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε αυτούς. Μπορείτε ακόμη και να ορίσετε στόχους όπως ένας επισκέπτης να πραγματοποιεί μια τηλεφωνική κλήση ή να συμπληρώνει μια φόρμα επικοινωνίας και να παρακολουθείτε εάν επιτυγχάνετε αυτούς τους στόχους κάθε μήνα (ή εβδομάδα).
Καλύτερο από ολα? Το Google Analytics είναι εντελώς δωρεάν.
Η ρύθμιση του Google Analytics είναι σχετικά απλή, αλλά πράγματα όπως η παρακολούθηση στόχων είναι λίγο πιο δύσκολα. Η αποκρυπτογράφηση όλων των δεδομένων μπορεί επίσης να είναι συντριπτική, αλλά μόλις βρείτε το Analytics (ή προσλάβετε μια εταιρεία για να το διαχειριστεί για εσάς), θα αναρωτιέστε τι κάνατε ποτέ χωρίς αυτό!
Πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε στη Δημιουργία επαγγελματικού site
Αναλαμβάνουμε τη δημιουργία επαγγελματικού site για εσάς. Σε συνεργασία με τον επιχειρηματία/επι-κεφαλής της επιχείρησης και το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας σας (για μικρές επιχειρήσεις μπορεί όλοι αυτοί οι ρόλοι να συγκεντρώνονται ακόμη και σε ένα μόνο άτομο) καθορίζουμε τους στόχους του site, το κοινό στο οποίο απευθύνεται, το ύφος, τα εταιρικά χρώματα, τα λογότυπα, κλπ. Φυσικά, είμαστε εδώ για να διευκρινήσουμε και συμβουλεύσουμε.
Στη συνέχεια, προχωρούμε στην δημιουργία επαγγελματικού site σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, βελτιστοποιούμε για βέλτιστα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης, εκπαιδεύουμε τον διαχειριστή ώστε να μπορεί να χειρίζεται και ανανεώνει το site σωστά, συνδέουμε τον μηχανισμό παρακολούθησης στατιστικών, κλπ.
Η δημιουργία επαγγελματικού site γίνεται σε περιβάλλον WordPress (το χρησιμοποιούν πάνω από το 36% των sites παγκοσμίως) ενώ για τη φιλοξενία του site συνιστούμε (χωρίς να είναι υποχρεωτικό) τη SiteGround (συνιστώμενη από το WordPress, με άμμεση υποστήριξη και 99,98% διαθεσιμότητα συστημάτων) .
Φυσικά, και μετά την παράδοση του site είμαστε δίπλα σας για να το υποστηρίξουμε τεχνικά (βλ. υποστήριξη ιστότοπου) αλλά και να παρέχουμε τις όποιες συμβουλές χρειαστούν.
Αν σας ενδιαφέρει η συνεργασία μαζί μας,