Το μάρκετινγκ αναφέρεται σε δραστηριότητες που αναλαμβάνει μια εταιρεία για την προώθηση της αγοράς ή της πώλησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Περιλαμβάνει διαφήμιση, πώληση και παράδοση προϊόντων σε καταναλωτές ή άλλες επιχειρήσεις.
Οι επαγγελματίες που εργάζονται σε τμήματα μάρκετινγκ και προώθησης μιας εταιρείας επιδιώκουν να τραβήξουν την προσοχή των βασικών πιθανών ακροατηρίων μέσω της διαφήμισης. Οι προσφορές στοχεύουν σε ορισμένα είδη κοινού και ενδέχεται να περιλαμβάνουν εγκρίσεις διασημοτήτων, ελκυστικές φράσεις ή συνθήματα, αξέχαστες συσκευασίες ή γραφικά σχέδια και συνολική έκθεση των μέσων.
Βασικές επιλογές
Το μάρκετινγκ αναφέρεται σε όλες τις δραστηριότητες που κάνει μια εταιρεία για την προώθηση και πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών σε καταναλωτές και
χρησιμοποιεί το “μείγμα μάρκετινγκ”, επίσης γνωστό ως τα τέσσερα P – προϊόν, τιμή, μέρος και προώθηση (Product, Price, Place, Promotion).
Στον πυρήνα του, επιδιώκει να πάρει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, να προσδιορίσει τους ιδανικούς πελάτες του και να τραβήξει την προσοχή των πελατών στο διαθέσιμο προϊόν ή υπηρεσία.
Κατανόηση του μάρκετινγκ
Το μάρκετινγκ περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που μια εταιρεία εκτελεί για να προσελκύσει πελάτες και να διατηρήσει σχέσεις μαζί τους. Η δικτύωση με δυνητικούς ή παλαιότερους πελάτες είναι επίσης μέρος της δουλειάς και μπορεί να περιλαμβάνει τη σύνταξη ευχαριστιρίων email, το παιχνίδι γκολφ με υποψήφιους πελάτες, την επιστροφή κλήσεων και μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γρήγορα και τη συνάντηση με πελάτες για καφέ ή γεύμα.
Στο πιο βασικό του επίπεδο, το μάρκετινγκ επιδιώκει να ταιριάξει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας με πελάτες που θέλουν πρόσβαση σε αυτά τα προϊόντα. Η αντιστοίχιση προϊόντων με πελάτες εξασφαλίζει τελικά την κερδοφορία.
Το προϊόν, η τιμή, ο τόπος και η προώθηση είναι τα Four Ps του μάρκετινγκ. Τα τέσσερα Ps αποτελούν συλλογικά το βασικό μείγμα που χρειάζεται μια εταιρεία για να εμπορεύεται ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Προϊόν
Το προϊόν αναφέρεται σε ένα είδος ή αντικείμενα που η επιχείρηση σχεδιάζει να προσφέρει στους πελάτες. Το προϊόν πρέπει να επιδιώκει να εκπληρώσει μια ανάγκη/καλύψει ένα κενό στην αγορά ή να ικανοποιήσει τη ζήτηση των καταναλωτών για μεγαλύτερη ποσότητα προϊόντος που είναι ήδη διαθέσιμο. Προτού μπορέσουν να προετοιμάσουν μια κατάλληλη καμπάνια, οι έμποροι πρέπει να κατανοήσουν ποιο προϊόν πωλείται, πώς ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του, εάν το προϊόν μπορεί επίσης να συνδυαστεί με ένα δευτερεύον προϊόν ή σειρά προϊόντων και αν υπάρχουν υποκατάστατα προϊόντα στην αγορά .
Τιμή
Η τιμή αναφέρεται στο ποσό για το οποίο η εταιρεία θα πουλήσει το προϊόν. Κατά τον καθορισμό μιας τιμής, οι εταιρείες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την τιμή μοναδιαίου κόστους, το κόστος μάρκετινγκ και τα έξοδα διανομής. Οι εταιρείες πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη την τιμή των ανταγωνιστικών προϊόντων στην αγορά και εάν το προτεινόμενο σημείο τιμών τους είναι επαρκές για να αντιπροσωπεύει μια λογική εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές.
Θέση
Το μέρος αναφέρεται στη διανομή του προϊόντος. Βασικά ζητήματα περιλαμβάνουν εάν η εταιρεία θα πουλήσει το προϊόν μέσω φυσικής βιτρίνας, στο διαδίκτυο ή και από τα δύο κανάλια διανομής. Όταν πωλείται σε βιτρίνα, τι είδους φυσική τοποθέτηση προϊόντων λαμβάνει; Όταν πωλείται στο διαδίκτυο, τι είδους τοποθέτηση ψηφιακού προϊόντος λαμβάνει;
Προβολή
Η προώθηση, το τέταρτο P, είναι η ολοκληρωμένη καμπάνια επικοινωνιών μάρκετινγκ. Η προώθηση περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων όπως διαφήμιση, πώληση, προώθηση πωλήσεων, δημόσιες σχέσεις, άμεσο μάρκετινγκ, χορηγίες και ψηφιακό μάρκετινγκ.
Οι προσφορές ποικίλλουν ανάλογα με το στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος στο οποίο βρίσκεται το προϊόν. Οι έμποροι κατανοούν ότι οι καταναλωτές συσχετίζουν την τιμή και τη διανομή ενός προϊόντος με την ποιότητά του και το λαμβάνουν αυτό υπόψη όταν σχεδιάζουν τη συνολική στρατηγική μάρκετινγκ.
Το μάρκετινγκ αναφέρεται σε κάθε δραστηριότητα που αναλαμβάνει μια εταιρεία για την προώθηση της αγοράς ή πώλησης μιας υπηρεσίας.
Ειδικές εκτιμήσεις
Από το 2017, περίπου το 62% των καταναλωτών αγοράζουν είδη διαδικτυακά κάθε μήνα. Οι ειδικοί αναμένουν ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ θα αυξηθούν από 587 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε πάνω από 735 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2023.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα στατιστικά στοιχεία, το διαδικτυακό μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο στοιχείο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ. Είναι ζωτικής σημασίας για τους εμπόρους να χρησιμοποιούν διαδικτυακά εργαλεία όπως κοινωνικά μέσα και ψηφιακή διαφήμιση, τόσο σε ιστότοπους όσο και σε εφαρμογές κινητών συσκευών και διαδικτυακά φόρουμ. Η εξέταση ενός κατάλληλου καναλιού διανομής για προϊόντα που αγοράζονται στο διαδίκτυο είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα.
Στην Ελλάδα το μάρκετινγκ δυστυχώς δεν είναι διαδεδομένο ανάμεσα στις επιχειρήσεις, ίσως λόγω του μικρού μεγέθους της μέσης επιχείρησης στη χώρα. Αναλογικά, λίγη είναι και η σχετική εκπαίδευση που μπορούν να βρουν οι επιχειρηματίες και τα στελέχη. Ευτυχώς, υπάρχει το διαδίκτυο, για όσους τουλάχιστον ομιλούν αγγλικά (π.χ. American Marketing Association).